سبد خرید 0

پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400 در ساعت 14 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در بازار کفپوش های متنوعی وجود دارد که هر کدام از آنها مزیت ها و ویژگی های خودشان را دارند. یکی از این کفپوش هایی که امروزه استفاده از آن رایج شده است ، پارکت لمینت ها خود انواع گوناگونی دارند و در طرح ها و رنگ های گوناگون در بازار وجود دارد. پارکت لمینت شیاردار یکی از انواع آنهاست که در جاهای مختلف  کاربرد دارد. در این مقاله به پارکت لمینت شیار دار یا V-Groove پرداخته شده است.

پارکت لمینت ها

امروزه پارکت لمینت ها به خاطر مزایایی که دارند در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند دکورهای زیبایی را بیافرینند. از آنجایی که پارکت لمینت ها امروزه مصرف زیادی پیدا کرده اند بنابراین انتخاب نوع مناسب آن برای یک ساختمان و شرایط معین آن باید با دقت انجام شود.

امروزه انواع مختلفی از پارکت لمینت ها را شما مشاهده می کنید که به بازار عرضه می شوند. این برای آنست که تقاضاهای مختلفی برای آنها وجود داشته است . نمی توان از طرح های معدود برای ساختمان ها و شرایط گوناگون استفاده کرد و برای همین بوده است که شرکت ها انواع بسیار متنوعی از پارکت لمینت ها را عرضه کرده اند.

یکی از این پارکت لمینت ها ، پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در زیر به مشخصات و  مزیت های این پارکت لمینت پرداخته ایم.

پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove

پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove همان گونه که از اسمش پیداست پارکتی است که دارای شیار و درزهای مشخصی است. این درزها و شیارها در دیگر پارکت ها به وضوح دیده نمی شود اما در این پارکت لمینت ها به صورت واضح دیده می شود.دقت داشته باشید که در میان همه پارکت ها شیار و درز وجود دارد اما این شیارها دیده نمی شوند یا به سختی دیده می شوند.

شکل و ظاهر پارکت لمینت شیار دار بسیار شبیه پارکت های واقعی چوبی است به طوری که خیلی ها قادر به تشخیص این موضوع نیستند. پارکت لمینت شیاردار از HDF ساخته شده است. HDF فیبرهای با چگالی بالا هستند که کیفیت بسیار خوبی دارند. این نوع فیبر با دیگر تخته های فیبر متفاوت است چون غلظت بالاتری دارد. فیبر متراکم یا اچ دی اف دارای استحکام بالایی است و برای همین است که پارکت لمینت های شیاردار دارای استحکام بسیار خوبی هستند.

مزیت های پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove

اما استفاده از این پارکت لمینت ها چه مزیت هایی دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که این نوع پارکت دارای مزیت های متعددی است و همین موضوع باعث می شود تا مشتریان زیادی داشته باشد. در زیر به این مزایا پرداخته شده است :

استحکام بالا : همان طور که گفته شد این پارکت لمینت ها از اچ دی اف ساخته شده اند. اچ دی اف در صنعت چوب کاربرد زیادی دارد و در شرایط فشار بالا تهیه می شود و به همین دلیل است که دارای دوام و استحکام بالایی است. از همین رو پارکت لمینت های شیار دار یا V-Groove استحکام و دوام بالایی دارد و به خوبی در برابر فشارها مقاوم است و دچار اسیب نمی شود. این یکی از مزیت های مهم پارکت لمینت شیاردار است که برای خیلی ها مهم است. به دلیل همین مقاومت بالاست که می توان به راحتی وسایل سنگین را روی آن قرار داد و هیچ نگرانی ای هم نداشت.

از پارکت لمینت های شیاردار تا سالیان زیادی می توان استفاده کرد.

ظاهر شبیه به چوب:

این پارکت لمینت بسیار شبیه پارکت لمینت چوبی می باشد به طوری که خیلی ها فکر می کنند پارکت چوبی واقعی است. دقت کنید که پارکت های چوبی از چوب واقعی ساخته می شوند و نه اچ دی اف. بین این دو  تفاوت وجود دارد. برای خیلی ها این یک مزیت است که پارکتشان ظاهری شبیه چوب واقعی داشته باشد چون حس بهتری به خانه و افراد می دهد. البته باید گفت این موضوعی شخصی است.

نصب راحت :

این پارکت لمنیت هم مانند خیلی دیگر از پارکت لمنت های دیگر به راحتی نصب می شود و دشواری چندانی ندارد. دقت داشته باشید که فقط در صورتی دست به نصب پارکت بزنید که تجربه کافی را برای این کار داشته باشید. درست است که نصب آن راحت است اما به هر حال نکاتی را باید رعایت کرد.

تمیز شدن راحت:

پارکت لمینت های شیاردار به خوبی تمیز می شوند. شما می توانید با یک طی یا یک پارچه تمیز و مقداری محلول تمیزکننده به خوبی و به راحتی ، پارکت لمینت های شیاردار یا V-Groove را تمیز کنید. این یکی دیگر از مزیت های این پارکت است . اما نکته ای که باید گفته شود این است که درست است که پاک کردن این لمینت ها راحت است اما به نسبت لمینت های ساده سخت تر و زمانبرتر است. این موضوع به دلیل قرار گرفتن گرد و غبار و کثیفی بین شیارهای آن است که کار تمیز کردن ان را کمی دشوارتر می کند.

استفاده در مکان های با تغییر دمای بالا:

پارکت لمینت های شیاردار در برابر تغییرات دمایی بالا انعطاف پذیری بسیار خوبی دارندو این به دلیل وجود شیارهایی است که در انها وجود دارد. این شیارها ظرفیت انقباض و انبساط پارکت را بالا می برد.

عدم تغییر خاص برای ظاهر آن:

اگر شما یک پارکت لمینت معمولی را استفاده کنید در اثر تردد زیاد بین تایل های آن فاصله می افتد  و از زیبایی ظاهری آن کاسته خواهد شد. در مورد پارکت لمینت های شیاردار اما این موضوع مشکلی را برای پارکت ایجاد نمی کند.

معایب پارکت لمینت های شیاردار

با وجود مزیت های متعدد اما این پارکت دارای معایبی هم هست که در زیر به آنها اشاره شده است :

قیمت بالاتر :

از انجایی که عرضه این پارکت لمینت کمتر از دیگر پارکت لمینت ها است بنابراین قیمت آن بیشتر است. از سویی این پارکت لمینت وارداتی است و همین موضوع به گرانی بیشتر آن می افزاید. به دلیل همن قیمت بیشتر است که خیلی ها ترجیح می دهند تا از پارکت لمینت های ساده استفاده کنند.

تنوع کمتر:

همان طور که گفته شد تقاضای این پارکت لمینت از دیگر پارکت ها کمتر است و به همین دلیل است که شما تنوع زیادی را در میان طرح های این پارکت لمینت مشاهده نمی کنید. بهرحال با وجود همین میزان از تنوع هم کار افراد راه می افتد.

جا خوش کردن گرد و غبار در میان شیارها:

هر چند که نظافت این پارکت لمینت ها کار سختی نیست اما نکته ای که وجود دارد این است که گردو غبار بین شیارهای آن لانه می کند و همین موضوع کمی کار نظافت آنها را دشوارتراز دیگر لمینت ها می کند.

نتیجه گیری

همان گونه که می دانید انواع مختلفی از پارکت لمینت ها وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود. یکی از آنها پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove است که همان گونه که از نامش پیداست پارکتی است که دارای شیارهای واضح و آشکار است.

این پارکت از اچ دی اف ساخته می شود که فیبر با غلظت بالا و مستحکمی است که در شرایط خاصی تولید می شود. اچ دی اف دارای مقاومت و استحکام بالایی است و به همین دلیل است که پارکت لمینت های شیاردار هم بسیار مقاوم و مستحکم هستند.

از مزیت های پارکت لمینت شیاردار می توان به ماندگاری و استحکام بالا، ظاهر زیبا و شبیه چوب واقعی، انعطاف پذیری خوب در تغییرات دمایی بالا و نصب آسان آن اشاره کرد. پارکت لمینت شیاردار تا سالها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این پارکت به دلیل شیارهایش می تواند به خوبی دچار انقباض و انبساط شود و در هنگام نوسانات دمایی دچار آسیب نشود.

از معایب این پارکت لمینت هم می توان به قیمت بیشتر آن نسبت به لمینت های ساده و گیر کردن گرد و غبار و کثیفی بین شیارهای آن اشاره کرد. هم چنین این پارکت لمینت دارای تنوع کمتری نسبت به لمینت های ساده است چون تقاضای کمتری برای آن وجود دارد.

مای دکوری

اگر دنبال مجموعه ای هستید که بتوانید پارکت لمینت شیاردار باکیفیت از آن خریداری کنید پس مای دکوری را انتخاب کنید. مای دکوری فروشگاهی است که سالهاست در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی است. این محصولات شامل انواع کفپوش ها هم می شود. شما می توانید بهترین کفپوش ها را از این فروشگاه خریداری کنید. پارکت لمینت های متنوعی در مای دکوری عرضه می شود که می توانند نیازهای مشتریان را رفع کنند.

مای دکوری هم محصولات باکیفیتی عرضه می کند و هم قیمت های مناسبی دارد. در کنار قیمت خوب، با تخفیف های مناسبی که می دهد سعی می کند تا هزینه مشتری ها را پایین تر بیاورد. پس از سفارش مشتری، محصول به سرعت برایش ارسال می شود و فرقی نمی کند که در کدام نقطه از ایران باشد.

در کنار این ها خدمات پس از فروش بسیار خوبی توسط مای دکوری ارائه می شود و در صورتی که مشکلی برای محصول شما پیش بیاید به سرعت برای رفع ان اقدام می شود. رضایت مشتریان همواره جزء اولویت های مای دکوری بوده است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()